Jak zrekrutować programistę? FlyHackers Recruitment Challenge

150x110

2 marca br. odbył się finał FlyHackers Recrutiment Challenge – nietypowej akcji rekrutacyjnej przeprowadzonej przez FRU.PL. O organizacji i przebiegu przedsięwzięcia opowiada Krzysztof Węcławowicz, przedstawiciel firmy.

 

Wielki finał akcji, przeprowadzony w podwarszawskim FlySpocie, to ukoronowanie projektu rozpoczętego w grudniu ubiegłego roku. FlyHackers Recruitment Challenge to konkurs skierowany do programistów, zdecydowanie wychodzący poza klasyczne ramy rekrutacji. Skąd pomysł na taką akcję? Jak mówi Krzysztof Węcławowicz, złożyło się na to kilka czynników:

– Projekt, z którym związana jest rekrutacja, to ogromne przedsięwzięcie, wykorzystujące najnowocześniejszą technologię i jednocześnie skierowane na rynek międzynarodowy. Sami ustawiliśmy sobie wysoko poprzeczkę, dlatego też poszukiwaliśmy najlepszych specjalistów – a jednocześnie ludzi otwartych, gotowych wciąż się rozwijać, pasjonatów. Niecodzienny biznes potrzebuje niestandardowych rozwiązań, dlatego też tak niezwykła i innowacyjna akcja rekrutacyjna to idealny początek.

Na FlyHackers Recruitment Challenge składały się trzy etapy: test umiejętności, rozmowaz managerami projektu oraz finał zorganizowany w tunelu aerodynamicznym.

– Zdecydowaliśmy się na test z kliku względów. Po pierwsze, w ten sposób mogliśmy szybko i w obiektywny sposób sprawdzić praktyczne umiejętności kandydatów. Test został przeprowadzony dzięki DevSKiller.com. Stworzyliśmy dedykowane zadanie, które pozwoliło na automatyzację weryfikacji kompetencji. Po drugie ważne dla nas było także doświadczenie samych uczestników rekrutacji. System umożliwił także przekazanie wyników kandydatów, dzięki czemu otrzymywali natychmiastowy feedback, którego często brakuje w rekrutacji.

O akcji można było dowiedzieć się przede wszystkim w mediach społecznościowych, a promocja opierała się przede wszystkich na video. Jak potwierdza Węcławowicz, ten model sprawdził się i zapewnił dotarcie do właściwych ludzi.

– Tylko w jednym z serwisów film obejrzało kilkadziesiąt tysięcy ludzi. To oraz nagroda, czyli lot w najszybszym tunelu aerodynamicznym w Europie i perspektywa uczestnictwa w tak niezwykłym i ambitnym projekcie sprawiły, że otrzymaliśmy wiele wartościowych zgłoszeń. Oczywiście, liczył się nie tylko wynik testu – stąd właśnie drugi etap, czyli spotkania. Ostatecznie wyłoniliśmy 20 finalistów, a trzy osoby już dołączyły do naszego zespołu.

Więcej niż employer branding

Niestandardowe akcje rekrutacyjne cieszą się coraz większą popularnością w Polsce. Na takie działania decydują się już nie tylko międzynarodowi giganci. Jak wyjaśnia przedstawiciel FRU.PL, w przypadku FlyHackers Recruitment Challenge chodziło jednak nie tylko o wyróżnienie się na trudnym rynku programistów:

– W naszym przypadku chodziło też o zapoznanie kandydatów z klimatem naszym sposobem działamy również na innych polach. Chcieliśmy znaleźć ludzi, którzy szukają niesztampowych rozwiązań i są gotowi na codzienne wyzwania. Pozwoliło nam to jednocześnie sprawdzić, jak nasi kandydaci odnajdują się w takich sytuacjach.

Nowy projekt

Krzysztof Węcławowicz nie chce na razie zdradzać zbyt wiele na temat nowego projektu. Wdrożenie planowane jest na wiosnę tego roku:

– Startujemy z globalnym projektem, opartym na naszych dotychczasowych rozwiązaniach i doświadczeniach, który będzie prawdziwą rewolucją na międzynarodowym rynku podróżniczym. Dzięki opracowanym przez nas połączeniom, dostępnym w Polsce jako Smart Connection, chcemy udostępnić przeloty po świecie pozwalające zaoszczędzić nawet 90% standardowej ceny – i to bez martwienia się „czy zdążymy na następny samolot” i przy całkowitej automatyzacji procesu. Ale na razie nie możemy więcej zdradzić… Obserwujcie nas czujnie.


dostarczył infoWire.pl